Volwassenen en senioren

NIEUW in het aanbod voor seizoen 2021-2022 'Pilates' en 'Bootcamp'

Pilates Fysieke én mentale gezondheid in balans! 

¨ Unieke bewegingsmethode met rek-en strekoefeningen, voor sterke spieren, een betere houding, souplesse en balans.

¨ Efficiënt voor je manier van bewegen in andere sporten alsook in het dagelijkse leven. Er wordt ook gewerkt op ademhaling en concentratie waardoor stress vermindert en je je algemeen beter voelt.

Bootcamp Wees maar zeker dat de calorieën eraf zullen vliegen! 

¨ Een cardiovasculaire en spierversterkende full body work-out die voor alle sportniveaus toegankelijk is.

¨ Het doel is om de kracht en uithouding te verbeteren door intense groeptrainingen gedurende de periode van een uur.

 

Recreatief turnen
Doelpubliek: volwassenen (vanaf 5de middelbaar)

Al turnend blijf je in conditie. Zowel kracht en lenigheid als evenwicht en coördinatie komen aan bod. Alle spieren worden geoefend, dus zeker ook de buik- en bilspieren. Anderhalf uur is zo voorbij, want we maken de les niet alleen in- maar ook ontspannend. Wie ‘echt’ wil turnen, vindt hier zeker zijn gading en daarvoor hoef je zeker geen topturnster/er (geweest) te zijn. Op een veilige en verantwoorde manier kan je (opnieuw) genieten van salto's, flikflak, buikdraai, kip, handstand, overslag,... Plezier verzekerd!

Dance mix workout
Doelpubliek: vanaf 18 jaar tot ...

Je danst op populaire hits die hoog in de hitlijsten staan, klanken die te horen zijn in de meest trendy discotheken over de hele wereld, de beste classics uit de 80’s en 90’s en natuurlijk de meest swingende Latin beats. Dit maakt deze Dance Mix Workout tot een workout die ultrafun en gezellig is. Elke les is levendig, uniek en afwisselend.

Total Body Conditioning
Doelpubliek: vanaf 18 jaar tot …

Total Body Conditioning is een mix van aerobics en spierversterkende oefeningen op muziek. Tijdens deze lessen worden bepaalde spiergroepen voortdurend en voor een langere tijd getraind. Dit zorgt ervoor dat het lichaam beter in staat wordt gesteld om zuurstof op te nemen en te transporteren. Met andere woorden: het lichaam wordt fitter! De lessen starten altijd met een opwarming. Hierna wordt door verschillende oefeningen het uithoudingsvermogen getraind, om daarna af te sluiten met een cooling down. Het is een energieke training: hard werken en lekker zweten, maar vooral ook veel plezier!

Heren Volleybal en Conditie 
Doelpubliek: Heren vanaf 6de middelbaar tot …

Met behulp van banken, ballen, sportramen, touwen, enz. of gewoon met je eigen lichaam als 'ballast' werk je jezelf gedurende een uur in het zweet. Geen spiertje krijgt de kans te rusten, zo houd je je conditie op peil. Hierna leeft deze vrolijke bende zich nog een uurtje uit tijdens het volleyballen. Verwacht hier geen technische hoogstandjes of tactische richtlijnen, wel prettig samen-spelen. Winnen is echt niet belangrijk, alhoewel...

Ochtendgym
Doelpubliek: Volwassenen, met aparte groep voor 55+

Het is geen geheim dat bewegen belangrijk is, zowel voor jongeren als voor ouderen. Op zoek om op een aangename manier fit te blijven? Voor ochtendgym 55+ doen we vooral spierversterkende oefeningen op aangepaste muziek gecombineerd met stretchoefeningen. Sport gemotiveerd samen met andere 55-plussers en blijf gezond dankzij gymnastiek! De tweede ochtendgym-groep staat open voor alle volwassenen. Het tempo ligt iets hoger en alle spiergroepen komen aan bod. Ook hier starten we onze dag fit en ontspannend tijdens dit uurtje conditiegym.